czwartek

Koniec lata w ogrodzie

Cześć! 

  Na koniec lata i początek jesieni zobaczymy co tam w naszym ogrodzie. Już rok minął jak z mężem nabyliśmy mały ogródek. Dziś chciałabym Wam pokazać co tam ciekawego wyrosło przez ten rok :)
Oczywiście fotografii jest cała masa, i ciężko coś wybrać. Przedstawiam tylko niektóre roślinki, które w tym roku wyrosły u mnie w ogrodzie:


kleome ciernista, która nie chciała rosnąć wcale po wysiewie, aż tu nagle pojawiła się 
w lipcu i mnie zaskoczyła. 

kolcowój chiński

Jagoda goji tak zwana, a nazwa właściwa to kolcowój chiński. Posadziliśmy małą sadzonkę i kwitła w tym roku już pięknie, kwiatów miała sporo ale owocu na razie słabo. 


a to jest coś co nie wiem co to, ponieważ nasiona które wysiałam dostałam i się nie dowiedziałam co to, przypomina mi malwę ale chyba to nie to. Czy ktoś wie co to?


lawenda już była i wiciokrzew również. Cieszę się, że tak pięknie i bujnie kwitły!


zimowit jesienny wśród portulaki, która zasiała się sama, bardzo cię cieszę z tego połączenia, mega mi się podoba, a co wy myślicie?


a tu 'wyżarty' kwiat portulaki


i na koniec miechunka pomidorowa, którą pierwszy raz zasiałam w ogrodzie, a rosła i kwitła 
i owocowała 'na potęgę'. Polecam to warzywo/owoc przepyszny do wszystkiego prawie :)

8 komentarzy:

  1. Przepięknie wygląda ten Ziemowit wyróżnia się bardzo kolorem i pięknie się komponuje. Uwielbiam lawendę a jagody goi bardzo lubię takie suszone na przekąskę. Nie wiedziałam o mieluchu pomidorowym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta miechunka pomidorowa ma oryginalny smak, bardzo polecam pasuje do dań na słodko, ostro słono i neutralnie. Trzeba poszukać jej bo w sprzedaży to może być ciężko, ale w Warszawie powinno się znaleźć, poszukaj gdzieś w kuchni meksykańskiej.

      Usuń
  2. Ja na kwiatach się nie znam ale zdjęcia bardzo piękne. :) Lubię kwiaty takie do wazonu ale sama żeby mieć nie chcę chociaż umiem dbać o kwiaty doniczkowe czy ogrodowe. Pozdrawiam i zapraszam do mnie na blog: https://lamliwypaznokiec.blogspot.com/2018/09/nie-o-amliwych-paznokciach-moze-jednak.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki bardzo :) To koniecznie kupuj częściej do wazonu zwłaszcza kiedy teraz nadchodzą krótkie dni. Dlaczego nie chcesz mieć doniczkowych?

      Usuń
  3. Przeurocze te kwiatuszki. Ja jestem wielbicielką kwiatów i drzew, w szczególności brzózek. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tez uwielbiam kwiaty, a brzoza marzy mi się w ogrodzie :)

      Usuń
  4. Te zdjęcia wyglądają bajkowo - cudnie! Piękne kolory i kadry. W pierwszej chwili pomyślałam, że to malowane obrazki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) a pomysł masz super, wykorzystam te zdjęcia do ilustracji (czasem to robię) mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie, bo od pół roku nic nie wrzucałam bo ciągle jakieś zajęcia...

      Usuń