niedziela

Jesienne pożegnanie

Cześć Wam!


Już miesiąc zbierałam się by napisać o tym co się dzieje u mnie w ogrodzie. 
I właśnie teraz jest okazja by zrobić pamiątkowy wpis pożegnalny. 
Jakoś miesiąc temu razem z mężem sprzedaliśmy  naszą ''działeczkę''. Chyba dopiero teraz 
do mnie to dotarło, że pożegnaliśmy się z tym miejscem na zawsze... 
Będę tęsknić za roślinkami i trochę za tym miejscem. Jest to już 3 ogród z którym musiałam się rozstać w swoim dotychczasowym życiu.

Ogród to już wspomnienie. 
Podzieliłam mój przegląd na dwa wpisy, ponieważ trudna jest decyzja wyboru fotografii.

Jeden z wielu tulipanów, które zasadziłam wszędzie gdzie się dało

często z mężem jadaliśmy takie eksperymenty ogrodowe

kleome z nasion, bardzo byłam szczęśliwa, że to wyrosło

takich znajomych mieliśmy bardzo często

ostatnie chwile przed cięciem wysokiej sosny


trawa ozdobna z nasion

onętek z nasion

abstrakcyjne wnętrze szopki

tył szopki oraz jeżyny

moja jedna z wielu eksperymentalnych, dzikich rabatek





I na koniec trochę smuteczek. Po zachodzie słońca nad lasem. Tak było. I już się skończyło ale wierzę, że nadejdzie coś nowego.

Marzę o tym by mieć jeszcze swój ogród ale nowy i gdzie indziej. Praca w ogrodzie dużo mnie nauczyła. Na pewno wiem jakich błędów unikać ale chciałabym dalej się kształcić w tym temacie, ponieważ uwielbiam wszystko co związane z roślinami. 


W tym momencie mieszkam w miejscu gdzie znajduje się trochę miejsca dla roślin 
i w to lato trochę pracowałam nad tym. Niestety nie jest to mój ogród. 

Dajcie znać jak się Wam podoba i czy chcecie część II :)

35 komentarzy:

  1. Podziwiam. Zdjęcie przepiękne. Ja z kolei powracam do marzeń " o swoim własnym kawałku ziemi" - bo moim biotopem są - jak do tej pory - kwiaty doniczkowe. Ale jak już wspomniałem, doświadczenie w pracach ziemnych mam :) Pozdrawiam serdecznie, zalatany byłem - jak to przed Wszystkimi Świętymi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ślicznie. Proszę, wejdź jeszcze raz na wpis, ponieważ blogger namieszał coś i nie był przez moment dostępny cały wpis, teraz wszystko działa i widać więcej zdjęć i tekstu. Piękne marzenie także mam właśnie takie, niestety nie jest ono do zrealizowania w tym momencie. życzę Tobie aby Ci się spełniło. Też kocham kwiaty doniczkowe, w PL zostawiłam wszystko :( Jeśli masz doświadczenia to porady mile widziane :) Pozdrawiam ciepło :)

      Usuń
  2. O - teraz widać więcej - godzina 17:07 - widać przepiękne zdjęcia. Mówi się , że jeśli ktoś wykonuje takie zdjęcia właśnie - jak te powyżej - to ma duszę Artysty :) Blogger i mnie coś szwankuje ostatnio :) Pozdrawiam jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję, chyba trochę mam. Niestety zostały mi już tylko zdjęcia i wspomnienia. Oby coś z tym bloggerem się naprawiło jak najszybciej.

      Usuń
  3. Anonimowy31/10/21

    Współczuję, nigdy ogródka nie miałem, ale też tęsknię za własnym miejscem wśród zieleni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, obyś miał w przyszłości swoje takie miejsce.

      Usuń
  4. Kochane miejsce, może mało doceniane. Jednak miło mi się odpczywalo w tym pięknym miejscu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, cieszę się, że masz miło wspomnienia z tego ogrodu :)

      Usuń
  5. O jej... szkoda, ale może tak musi być? Życzę Ci abyś znalazłam swój ogród, w którym już będziesz uprawiać roślinki i będziesz szczęśliwa :)
    Buziaki. Zdjęcia cudne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, czasem tak musi być, nie chciałam go sprzedawać ale sytuacja życiowa ''wymusiła''. Dziękuję ślicznie mam nadzieję, że w przyszłości coś się ''urodzi'' :) Buziaki również :)

      Usuń
  6. Zawsze koniec jest początkiem czegoś nowego, więc pewnie Twoje marzenie o nowym ogrodzie też się wkrótce spełni :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne pożegnanie jesieni :) Próbowałam wyhodować kleome z nasion, ale się nie udało, żadne nasionko nie zakiełkowało. Już nie będę próbować, bo nie znajdę dla niej miejsca, ale podoba mi się jej długie kwitnienie. No i zbijam piątkę, bo ja też aktualnie mieszkam w miejscu, gdzie szczęśliwie mogę sobie uprawiać kwiaty i warzywa, ale to nie jest mój ogród :) Ot, rabatki i warzywnik podnoszące jakość życia :) Ale na własny ogród wyglądam póki co w przyszłości, ale z nadzieją i jednocześnie doceniając to, że już mam kawałek ziemi do zagospodarowania :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że Twoje kleome nie wyrosło, może popróbuj na przedwiośniu, można ją też hodować w doniczkach więc jak już nie ma miejsca to może gdzieś ją wciśniesz ;) O to jesteśmy trochę podobne :) Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  8. O kurczę... Szkoda, ale jeszcze myślę, że będziesz miała swój wymarzony nowy ogród :D Trzymam kciuki za to, aby spełniło się Twoje marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie ♡
    Smutne, ale pamiętaj Kochana, coś się kończy a coś się zaczyna. Na pewno jeszcze będzie ten cudowny, wymarzony ogród :) Sama też mam przed domem. Nie za wiele w nim jest, idzie zima, ale wiosną znów wszystko rozkwitnie a my chyba razem z całą matką naturą :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ayuno! Dziękuję za odwiedziny. Nawet jak są smutne momenty w życiu to wiem, że za nimi pojawią się dużo pozytywniejsze, weselsze. Na pewno się coś nowego pojawi, choć na razie się nie zapowiada. Ciesz się swoim, to naprawdę mega szczęście mieć swój kawałek ziemi :) U mnie co prawda kwitną rośliny nawet zimą ale wiadomo wiosną to na maksa, w matkę naturę nie wierzę ale wydaje mi się i że my również rozkwitniemy na wiosnę :) Buziaczki ślę ♡

      Usuń
    2. Ja myślę tak samo :) Po każdej burzy wychodzi słońce jak to mówią i to prawda, bo sama wielokrotnie coś takiego przeżyłam :) Na razie się nie zapowiada, ale życie potrafi zaskoczyć Kochana :) Wiosną to wszystko kwitnie i pasje, i miłość, i przyjaźń i flora i fauna :) Buziaki!

      Usuń
    3. Tak zgadzam się :) Buziaczki Klaudio :)

      Usuń
  10. Mam nadzieję, że uda Ci się znaleźć wymarzone miejsce na ogród.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo, na pewno tak się stanie,
      Pozdrawiam, chętnie zajrzę :)

      Usuń
  11. Piękny azyl miałaś, a jeśli kochasz ogród, to rozumiem Twój smuteczek. Na pewno znajdziesz kiedyś inny azyl, w którym będziesz mogła się realizować. Pozdrawiam, Pola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, było tam pięknie choć zaczęliśmy z mężem dużo, to wiele nie skończyliśmy. Dziękuję Ci za wsparcie Pola ;)Pozdrawiam Cię również. Dina

      Usuń
  12. Nigdy nie miałam własnego ogrodu. Bardzo lubię rośliny i zawsze miałam ich mnóstwo. Pasjonuje się roślinami egzotycznymi, od kaktusów i sukulentów, po tropikalne rośliny owadożerne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja miałam ogrody od dziecka. Super, ze mimo, że nie masz własnego miejsca jak to hodujesz roślinki, ja kiedyś też hodowałam mnóstwo w moim rodzinnym domu teraz na nowo zaczynam. W aktualnym ogrodzie mam kilka sukulentów i roślin tropikalnych, w ogóle w mojej okolicy subtropikalnych i śródziemnomorskich roślin mnóstwo :) Egzotyki też są cudowne! Dziękuję Ci za odwiedziny.

      Usuń
  13. Cudne zdjęcia, masz i kropelkowe, koralowe babie lato😊
    Serdeczności moc zostawiam🤗💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, bardzo cieszę się z pajęczynek!
      Serdeczności również :)

      Usuń
  14. Piękne fotografie, te kolory urzekają. Przykro mi, że musiałaś pożegnać się z ogródkiem, życzę ci byś miała jeszcze taki piękny, nawet jeśli ponownie nie na zawsze, warto cieszyć się każdą chwilą 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo lubię kolory i może dlatego tak kolorowo u mnie ;) Teraz mam tymczasowy taki mały ale cieszę się i z tego. Zgadzam się z Tobą 100% :)

      Usuń
  15. Ale śliczne zdjęcia :) Super uchwycone kadry :) Jestem pod wrażeniem :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, to zdjęcia wspomnieniowe, mojego starego ogrodu i daltego takie piękne ;)

      Usuń
  16. I realy like your pictures, keepsake your good job. It is amazing. 🤩🤩🤩🤩
    កីឡាបាល់ទាត់​ អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękna foto-relacja💚😊
    Cudne, to Twoje podróżowanie🙂
    Ciekawa jestem, jakim aparatem tak wyraziste zdjęcia robisz?
    Serdeczności zostawiam🤗🌷
    កីឡាបាល់ទាត់​អនឡាញ

    OdpowiedzUsuń