czwartek

Klif - aktualizacja

Witajcie na końcu września!


Jak wspominałam we wpisie Nadmorski klif będzie aktualizacja fotograficzna tego miejsca. 
W zeszłym tygodniu było bardzo ciepło i słonecznie dlatego wybraliśmy się z mym mężem 
na spontaniczną przejażdżkę tramwajem klifowym :D

Piasek na Oddicombe Beach

Tego dnia może wyrzuciło mnóstwo kamieni. Zwykle jest to plaża piaszczysto kamienista 
ale w zależności od siły odpływu i przypływu niekiedy jest więcej otoczaków niż w inne dni.


Tramwaj, którym jechaliśmy to w zasadzie kolejka linowo-terenowa. Sunie po torach ale wagoniki są wciągane na linie. Pierwotnie przynależała do firmy tramwajowej. Po więcej informacji odsyłam Was do strony kolejki BCR (jeśli strona się nie ładuje poprawnie to zamiast https wpiszcie http :) ). Strona po angielsku ale tłumacz też da radę.

Mikro fotograficzna relacja ze zjazdu:

Railway Clif Babbacombe

Zjeżdżamy w dół wprost w morze


Co raz bliżej, zaraz będziemy mijać drugi wagon

Stacja nad morzem

Dotarliśmy na sam dół...


...i spojrzenie w górę

Plaża Oddicombe

Powoli na plażę zagląda jesień

Powrót w górę

Wracamy na górę

Mijamy wagonik

W drodze powrotnej mijamy wagonik


Punkt na górze i zjeżdżająca kolejka

W piątkowe, wrześniowe południe było niezwykle ostre słońce i prawie bezchmurne niebo. 
Mój starożytny Nikon D200 już powoli co raz słabiej chce ze mną współpracować. 
Czasem jak zrobię ustawienia to on zmienia jak chce :( Myślę, że czas na nowy. 

Ludzi na plaży całkiem sporo bo ciągle jest ciepło. Otworzyli kawiarnię ze śniadaniami 
i przekąskami ale nic nie zjedliśmy. Bilety okazały się całkiem tanie. Podróż trwała tylko kilka minut, mimo to wrażenie super. Może jeszcze raz się tam wybierzemy. Aż dziwię się , że dopiero teraz poszliśmy na ten zjazd. 
Szczerze to się nie przygotowałam na fotorelację - zupełny spontan to był.
 
Dajcie znać koniecznie co o tym wszystkim myślicie :) Pozdrawiam Was ciepło i deszczowo.

40 komentarzy:

  1. Ujęcia świetne. Bardzo mi się spodobały. Ja teraz mam taki czas, że najwięcej zdjęć robię telefonem. Mój aparat fotograficzny leży gdzieś zagrzebany. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super bardzo się, że mogę przybliżyć moje okolice. Ostatnio też czasem robię telefonem ale wolę ''lustrzankę''. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  2. O kurczę, ale to rewelacyjnie wygląda :D Ja zdjęcia robię ostatnio albo starą cyfrówką Canona albo telefonem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Na żywo" są super wrażenia. Stare cyfrówki są cool mega efekty można uzyskać niekiedy ;)

      Usuń
  3. Ależ piękne widoki z tej kolejki. Bardzo ładne zdjęcia zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, jest tam naprawdę pięknie. Chyba jeszcze raz się przejadę :)

      Usuń
  4. Bardzo ładne zdjęcia.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne widoki z wagonika, a sama przejażdżka musi być bardzo ciekawa. Jechałam kiedyś podobnym tramwajem na Gubałówkę, ale zdecydowanie wolę zwykłe krzesełka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróż jest krótka ale dość ekscytująca. Ja też kiedyś jechałam czymś podobnym w Pl ale nie pamiętam gdzie. Zwykłe krzesełka też świetne bo widzisz szerzej ;)

      Usuń
  6. Z podobnej kolejki korzystaliśmy jakiś czas temu w Gdyni :) Fajna sprawa taka podróż, a najlepsze widoki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś bardzo często bywałam w Trójmieście ale, że coś takiego w Gdyni też jest to nie wiedziałam, jestem mile zaskoczona :) Widoki są fantastyczne potwierdzam 1000%

      Usuń
  7. Witam serdecznie ♡
    Ta kolejka jest rewelacyjna :) Sama, chodź to może dziwnie zabrzmieć, jestem wielką fanką pkp :) Wszystko dlatego, że mam chorobę lokomocyjną w samochodzie, a jadąc tramwajem albo pociągiem nic mi nie dolega. Nie wiem dlaczego :D
    Zdjęcia super mi bardzo podoba się ta fotorelacja :) Piękna okolica, chciałabym tam pójść i zobaczyć tę plażę :) Jest pięknie, zdecydowanie.
    Inspirująco i pięknie Kochana!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ayuno witam Cię!
      O! tak jak i Ty lubię baardzo PKP. Myślę, że ta kolejka bardzo by Ci przypadła do gustu. Jeśli zachęciłam, zapraszam cieplutko do mnie ;) Pozdrawiam także gorąco! ♡

      Usuń
    2. Bardzo zachęcasz, oj bardzo! Wiele bym dała by pozwiedzać tak piękne widoki :) Cudownie!

      Usuń
    3. Oby się udało Tobie :)

      Usuń
  8. Spontany są często najlepsze. :) Bardzo ładne miejsce, klimatyczne, urocze. Lubię na chwilę zapomnieć o codzienności i zatopić się w innym świecie, także dziękuję. :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadzam się, spontaniczne wycieczki są najlepsze. Cieszę się niezmiernie, że mój wpis mógł rozweselić Twój dzień ♡ Proszę bardzo :)

      Usuń
  9. Your pics look amazing. I love glass stones from the sea,
    I used to collect them when I was a kid. I want my beach sandy not filled with pebbles, hard for me to walk on them.

    Ann
    https://roomsofinspiration.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Thanks, I love pebbles too. Do you have still your collection? Yes, unfortunately pebbles beach isn't comfy for walking. This beach is half and half with stones and sandy and is quite nice.

      Usuń
  10. Jak to fenomenalnie wygląda! Jakby ten wagonik jechał wprost do wody! Uwielbiam takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie on prawie wjeżdża do morza. Zatrzymuje się na platformie, która graniczy z morzem. :)

      Usuń
  11. Świetne :D Sama bym się chętnie czymś takim przejechała <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem zapraszam do mnie na przejażdżkę. Kolejka jeszcze działa ;)

      Usuń
  12. Piękne fotki oraz ciekawie uchwycone sceny z przejażdżki😊
    Pozdrawiam serdecznie😀🌼🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Morgano, dziękuję za odwiedziny, miło mi bardzo, że Tobie się spodobało. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  13. Beautiful photos of the lovely blue sea. Trams make me nervous :) but a nice view for you. Thank you for your kind visit to my blog. I am new follower. xx Karen

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Karen, thank you for your visit, I'm very glad you like my photos. Trams aren't for you, if you feel uncomfortable but spot is really lovely. I recommended for you. :)

      Usuń
  14. bardzo ładne miejsce :) Lubię kolejki linowe, mają zazwyczaj taki specyficzny troszkę staro-dawny klimat. I są wolne, więc można podziwiać widoki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ta kolejka ma właśnie taki klimat :) Widoki z wagonika są niezapomniane.

      Usuń
  15. Niebiesko i zielono! Ale bym chciała teraz być nad morzem 💚 i super pomysł ktoś miał z tą kolejką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nastał październik a tu nadal zielono i niebiesko nad morzem, choć czuć powiew jesieni i niektóre drzewa zrobiły się złote. Zapraszam do mnie nad morze ;) Ten ktoś to 100 lat temu miał ten super pomysł :D

      Usuń
  16. O! Cudownie, lubię jesień złotą. U mnie tylko częściowo złoto z przewagą zieleni i kroplą rudości.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kapitalne widoki :))) Ach... jak tęsknię za morzem... Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam. Ja mam aż tego morza za dużo teraz ;) Życzę Ci spotkania się z morzem jak najszybciej :)

      Usuń
  18. Miejsce pełne uroku. Z patrzyłam się i sobie zamarzyłam tam teraz się teleportować :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to bardzo miłe miejsce.
      Pozdrawiam cieplutko

      Usuń