poniedziałek

Nadmorski klif

Cześć!

Dziś będą znowu fotografie. Ostatnio mało rysowałam i malowałam. Jakoś weny zabrakło ale okazji było całe mnóstwo. Morze ciepła pogoda spowodowała takie antytwórcze działanie. Dopiero niedawno zabrałam się za szkicowanie. I zamierzam pokazać efekty szkicownikowe następnym razem. Nie będą to dzieła sztuki bo to projekty ze szkicownika (a takie było założenie bloga pierwotne).

Czerwone skały na Babbacombe
plaża Oddicombe i skały z obrywającego się klifu

A w tym wpisie (można by rzec, że już seria z nadmorskiej okolicy) przedstawiam Wam miejsce o nazwie Babbacombe Downs i Oddicombe Beach (na początku jak to usłyszałam to wydawała mi się zabawna ta pierwsza nazwa). Pierwsze to klif a drugie to plaża pod nim. Fotografii oczywiście mam jak zwykle ''tysiące'' a chciałabym  pokazać to miejsce w  pigułce. Wybrałam takie minimum :D Nie chciałabym Was zamęczyć toną zdjęć.


 Krótki opis: Na szczycie klifu, który podobno jest jednym z najwyższych w okolicy, znajduje się przeurocza promenada kwiatowa oraz wspaniały widok na wiele kilometrów. I oczywiście atrakcja jedyna w swoim rodzaju Babbacombe Cliff Railway, czyli mikropociąg, którym można dotrzeć ze szczytu klifu na plażę i wrócić. Niezmiennie od 1926 roku kolejka górsko-morska krąży z góry na dół. Widok z góry obłędny dla tych co mają lęk wysokości. Jeśli macie tą przypadłość zamknijcie oczy podczas podróży albo wybierzcie ścieżkę przez lasek slalomową ścieżką. Obie drogi polecam :) Plaża jest spokojna z kafejką i mnóstwem niesamowitych skał i głazów, a piasek przyjemny i o niecodziennej czerwonej barwie (ale w mojej okolicy to jest pospolite). 

Pociąg z klifu na plażę

ten domek po lewej to jest ta kolejka

Las pod klifem

lasek pod klifem i jedna ze ścieżek, którą można zejść na plażę

dzika agawa variegata

dzika agawa w lasku, odmiana variegata (ale nie znam szczegółów, jeśli ktoś wie niech da znać)

Onętki lub Cosmosy na deptaku w Babbacombe Downs

onętki lub cosmosy na deptaku na klifie

widok na babbacombe clif

widok z lasku w stronę klifu

widok na zatokę w stronę Exmouth

a tu widok z Babbacombe Downs czyli ze szczytu klifu

morze i plaża

moja jedna z ulubionych, bo spokojnych plaż

Dajcie znać jak spędzacie lub spędziliście wakacje i jak Wam się podoba czerwona plaża. 
Coś czuję, że jeszcze zaktualizuję ten wpis i wrzucę niedługo kilka nowych zdjęć zwłaszcza kolejki. Pozdrawiam Was znad ciepłego morza  ❤

32 komentarze:

  1. Piękny post. Ja spędziłem na wyjazdach za miasto i na wycieczki - dalsze lub bliższe - z Rodziną. Pozdrawiam znad książki Dziewanowskiego - "Brzemię białego człowieka", bibliotecznych oraz kolejny e - book Andrew Marr - "Prawdziwa Królowa . Elżbieta II".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję-okolica jest piękna. Cieszę się, że spędziłeś miło czas z Rodziną to chyba najlepsze co może być. O nie znam tych książek ale się zainteresuję :)

      Usuń
  2. Ale fajne miejsce... z przyjemnością pooglądałam fotki. Dzięki :)))
    My mięliśmy plany, na jednodniowe zwiedzanie ciekawych miejsc ale utknęliśmy z remontem, ale nie narzekam :) Poza urlopem byśmy tego nie ruszyli i jest kawał roboty zrobionej :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to miejsce jest ciekawe i tak myślę wybrać się za tydzień tam i zrobić więcej fotek do tego posta. Jednodniowe wycieczki też są super, szkoda, zę ten remont się pojawił ale może to najlepszy czas na niego a odpoczniecie sobie jesienią? :) Najważniejsze, że już za Wami większość pracy :)

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia, mają cudowne kolory:) Chętnie pooglądam twoje szkice, a wena pewnie niedługo wróci:)
    Mieliśmy pojechać na wieś w ten ostatni weekend wakacji, ale pogoda pokrzyżowała nam plany :/ Odpoczywam w domu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tam było tego dnia tak słonecznie, że chyba dlatego te kolory :) Zatem szkice będą w następnym wpisie. O szkoda, że pogoda się załamała, ale może jeszcze znajdziecie czas na ten wyjazd na wieś. Tam można odpocząć. Ale w domu także. Ja często odpoczywam w domu mimo, że mam plażę 20 minut spacerem od domu.

      Usuń
  4. ¡Qué fotos tan bonitas! ♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Jak pięknie! Ale zazdroszczę takich krajobrazów i widoków! Dobrze, że chociaż zdjęcia pooglądam :) Do morza mam bardzo daleko. Urodziłam się w górach :) Ale od zawsze ciągnęło mnie do wody. Piękna czerwona plaża, mogłabym tam przesiadywać godzinami. Zakochać się można w takich widokach.
    Jeżeli chodzi o moje wakacje spędziłam je w domu. Skupiłam się na odpoczynku, bo bardzo mi go brakowało.
    Wspaniały wpis, cudowny, piękny i inspirujący :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię
      Tak, miejsce wyjątkowe bo czerwone skały. A niedaleko góry (ale nie jak Tatry ale bardziej ja Bieszczady). Twoje okolice też mi się podobają, jest tam równie pięknie. Cieszę się, że mogę pokazać fotografie. Czasem dobrze w domu odpocząć. Cudownie, że wypoczęłaś
      Pozdrawiam ciepło również :)

      Usuń
  6. Twoje zdjecia sa cudowne, fascynujace. Rowniez mialas piekne wakacje. Okolica naprawde przeurocza. Mam sentyment do podobnych miejsc. Takie zdjecia zawsze mile widziane, mozna ogladac i ogladac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, okolica jest naprawdę cudowna. Och ja w tej właśnie okolicy mieszkam. Mam do tego miejsca około 30 minut spacerem. Następny wpis planuję co prawda ze szkicami ale fotka także wrzucę :)

      Usuń
  7. cudowne widoki! nic dziwnego, że ta plaża jest Twoją ulubioną :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak bardzo ją lubię nie tylko za widoki ale też, że nie ma tam tłumów. :)

      Usuń
  8. Anonimowy18/9/21

    Nie spodziewałem się w Wielkiej Brytanii takich widoków, trochę jak wybrzeża Australii. Miejsca klimatyczne. Czerwone piaski na plaży to chyba na Kanarach można znaleźć? Tak jakby ktoś cegłę rozsypał.
    U mnie wakacje były w tym roku niestety smutne...
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zaskoczyłam, to miejsce właśnie takie nieoczywiste jest.
      O.. to przykro, że Twoje wakacje przeminęły smutno.. Oby jesień dodała radości :) Pozdrawiam również

      Usuń
  9. Jestem tym miejscem absolutnie zakochana, te zdjęcia są cudowne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam! Cały rok jest tu dosyć ciepło największy mróz to chyba -2 maksymalnie. :)

      Usuń
  10. Ależ zamęczaj nas zdjęciami! To tortura, kiedy liżesz lody przez szybkę i nie możesz pomoczyć nóg w morzu, ale jednak fajna mimo wszystko. Świat jest taki piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę męczyć bo mam ich tysiące, tylko najgorzej wybrać. Jak będzie kiedyś okazja, zapraszam! Tak, myślę, że cały świat jest piękny!

      Usuń
  11. Naprawdę bardzo ładne zdjęcie.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne kadry, wykonujesz naprawdę świetne zdjęcia :) W piękny sposób ujęłaś naturę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, cały czas się uczę. Bardzo lubię przyrodę jest mega inspirująca :)

      Usuń
  13. Zdjęcia w cudowny sposób oddają piękno natury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To mnie bardzo cieszy, taki był plan i widzę, że się udało :)

      Usuń
  14. Bardzo ładne zdjęcia, aż chciałabym tam być, tym bardziej, że mój urlop był taki no wiesz do... nie powiem czego :D. Poproszę powtórkę ciepłych dni!
    Pozdrawiam Kolorowo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To współczuję z tym urlopem :( oby następne Twoje wolne było dobre i abyś miała więcej dobrych wspomnień, i abyś przede wszystkim wypoczęła bo rozumiem to doskonale ;) U mnie jest bardzo ciepło ale nie wiem jak w PL.
      Pozdrawiam ciepło

      Usuń
  15. Pięknie tam jest, chciałoby się na chwilę móc przenieść i trafić w takie malownicze zakątki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam, jest jeszcze piękniej na żywo :) i nadal ciepło.

      Usuń
  16. Piękno natury zawarte w Twoich zdjęciach- miło obejrzeć😊
    Pozdrawiam najserdeczniej🌼😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Morgano, cieszy mnie bardzo, że dla Ciebie to miłe. Pozdrawiam Cię ciepło :)

      Usuń