piątek

Listopadowe ostatnie wspomnienia - koniec

 Witajcie



Dziś chciałabym pokazać jeszcze kilka (będzie wyjątkowo dużo) wybranych fotografii z ogrodu 
z którym pożegnałam się około 2 miesiące temu. Jeszcze czasem o nim myślę... 
Ale koniec z sentymentem to już ostatnie zdjęcia z tysiąca ;)


Kolejność wybrałam od wiosny do jesieni, tak żeby był jakiś sens.
(niestety podczas poszukiwań i wyboru zdjęć odkryłam, że nie mam żadnych ale to żadnych zdjęć zimowych... Smutnawo jakoś za zimą). Pod zdjęciami kilka słów ode mnie z opisem.

1. Przedwiośnie i wiosna

przedwiośnie hortensa ogrodowa

przedwiosenna hortensja przez całą zimę prezentowała się właśnie tak


takie odrobinę abstrakcyjne też lubię robić

żonkile żółte i białe

niestety nie pamiętam nazwy tej odmiany ale myślę, że przeurocza a co Wy na to?


primula vialii - pierwiosnek wiosną  sądzę, iż jest szalenie ciekawy

2. wczesne lato

szałwia o fioletowych liściach

miałam kilka krzaczków szałwii, ale ta o fioletowych liściach była moją ulubioną

Pysznogłówka

pysznogłówki piliśmy w ziołowych wywarach

Liliowiec pomarańczowy

a liliowce jadaliśmy niekiedy do sałatek i kanapek na śniadanie :)

3. Lato

pszczoła

takich znajomych mieliśmy masę bo lawendy także pełno było

pszczoła

i takich ziemnych pszczółek (chyba) także, niestety ostrość poszła bardziej na lawendę

skalnik i juki

portulaka samosiejka i juki i trytomy - wszystko uwielbiam :) 

zioła szałwia mięta rozmaryn i inne

mój fragment ziołownika z miętą, oregano, szałwią rozmarynem, szczypiorkiem i tak dalej i dalej


na krwawnikach bardzo często mieszkało dużo pajęczaków :) bardzo je lubię a Wy?

4. Późne lato

szczeć ogrodowy

szczeć podczas wiatru trudno uchwycić

rudbekia i ostróżka ogrodowa

dzika ostróżka ogrodowa i rudbekia to cudowne połączenie

róże jesienne

pod koniec lata kwitnie też dużo róż, ta akurat rośnie u mojej cioci kilka metrów dalej ;)

płazy salamandry

takie ruchliwe stwory ciężko uchwycić czasem - to chyba salamandry?

trawa

jesienne trawy dużo rodzajów ich było

5 Jesień

zimowit jesienny

uwielbiam zimowity jesienne kwitnięcie jesienią to wspaniałe uczucie

skalniak

mój eksperymentalny fragment skalniaka, m.in, santolina, kocanka włoska, lawendy i  sukulenty

krwawniki

jesienne kolorowe krwawniki, zaczynało już wiać

marcinki

jesienne astrowate podczas małej wichurki, czy ktoś wie jaka to odmiana?

winobluszcz

ostatnie zdjęcie zza deszczowego okna na winobluszcz

I to już wszystko, dajcie znać co o nich myślicie. Wszystkie fotografie są z różnych lat i dlatego się od siebie różnią, światłem, kompozycją i klimatem, dlatego mogą nie być spójne.


Aktualnie mam do dyspozycji mały ogródek i coś tam sadzę, przycinam dbam o nowe roślinki, 
ale wiem, że jak się wyprowadzę to i to trzeba będzie pozostawić. Doszłam do wniosku, że nie warto do niczego za bardzo się przyzwyczajać. Zawsze jest możliwość to stracić co dostaliśmy, kupiliśmy czy w inny sposób zdobyliśmy. Nic nie trwa tu wiecznie :)

19 komentarzy:

  1. Fakt - nic nie trwa wiecznie. Zdjęcia - przepiękne. Ja z kolei dużo fotografuję telefonem komórkowym - głównie Park Miejski, Księżyc nad osiedlem. Wszystkie Twoje zdjęcia - naprawdę - urzekają. I widać tu... duszę artysty :-) . Serdecznie pozdrawiam, ulubione zdjęcie to zdjęcie szałwii. Pozdrawiam już w sobotę nad ranem - byłem tak padnięty po piątkowym sprzątaniu, że zasnąłem jak niemowlę ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Jardian za odwiedziny i miłe słowa. Temat księżyca jest równie fascynujący. Szałwia naprawdę ma wygląd niecodzienny, jest inna niż zwykłe. Mam nadzieję, że w zeszłym tygodniu dobrze spałeś :)

      Usuń
  2. Coś w tym jest, że nie warto się przyzwyczajać bo życie jest bardzo zmienne :) Piękny ogród i piękne rośliny :) Ja niestety nie mam rąk to roślin ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, cieszę się, że Ci się spodobało. Ja też nie jestem super ogrodnikiem, ale lubię baaardzo rośliny i uczę się o nich co raz więcej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  3. Piękne roślinki, kwiaty, w cudowny sposób uchwycone piękno tych pór roku. Jestem oczarowana fotografiami :)

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci serdecznie i również bardzo pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Piękna foto-relacja, moja ulubiona, bo kwiatowa🌺🌹🍀🌻💚
    Pozdrawiam kochana cieplutko, zdrówka życzę🧡🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie cieszy, że sprawiam Ci trochę radości :) Pozdrawiam również cieplutko :)

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia, marzę by mieć chociaż maleńki ogródek ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ❤️ Mam nadzieję wielką, że będziesz mieć swój ogródek :) a może tymczasem zrobić coś na parapecie? :)

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Nic nie trwa wiecznie, ale coś się kończy a coś się zaczyna :) Coś obumiera a coś się rodzi. Wszystko jest piękne, wszystko ma swoje miejsce w naturze. Cudowne zdjęcia Kochanie, piękne, rewelacyjne, każde cudowne i nie sposób wybrać jednego. Kocham takie inspirujące fotografie natury, uwielbiam naturę a otaczać się nią to sama przyjemność :) Cudowny wpis, cudowna fotorelacja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Cię Ayuno! Dokładnie nawet jak się coś skończy to zawsze coś nowego się pojawi. Miło mi bardzo, ze moje zdjęcia wpadły Ci w oko. Nadal się uczę :) Cieszy mnie to, że inspirują Cię! Pozdrawiam Ciebie równie ciepło bo u mnie cieplutko i jesiennie ❤️

      Usuń
  7. Piękne zdjęcia! Ten ogród naprawdę żył!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) i mam nadzieję, że będzie dalej żyć w rękach nowej właścicielki :)

      Usuń
  8. Witaj ! Widać, że ogród jest piękny, a zdjęcia przecudne ! Wyczuwam, że piszesz i fotografujesz całym sercem. Dobrze tu być !!! Na koniec przesłanie - nic nie trwa wiecznie - bardzo mądre i prawdziwe ! Dziękuję za tę opowieść o ogrodzie pełnym magii. Pozdrawiam ciepło :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Ulo! Dziękuję Ci za takie przemiłe odwiedziny! Pozdrawiam Cię wieczorną porą i zapraszam czasem tu :)

      Usuń
  9. U mnie dziś padał śnieg, a tu proszę - ciepło się zrobiło :) Piękne te juki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WOW! Śnieg! jak ja dawno go nie widziałam na żywo ;) Ciesz się z zimy. Dziękuję, juki bardzo lubię a w mojej okolicy teraz rośnie ich masa.

      Usuń