poniedziałek

Abstrakcyjna zimowiosna

 Cześć

Nastał luty i u mnie już wiosna, choć wiem z Waszych blogów, że zima nie odpuściła. Na pocieszenie pokazuję Wam fotki co u mnie ale nie dziś, dziś co innego :)


W związku z tym, że mój blog ma charakter pamiętnikoo-szkicownika to umieszczam tu także swoje projekty i pomysły także i ze szkicowników i oczywiście różne bazgroły.
Dziś będą abstrakcje, projekty, sama nie wiem jak je nazwać i dlatego pytam sie Was jakie nazwy tym pracom byście wymyślili, czy pomożecie mi? Pokaże Wam trzy ale mam ich całkiem sporo (chyba, że jesteście ciekawi reszty).





Są to głównie barwne monotypie na papierze. Te kojarzą mi się z jesienno-wiosennymi krajobrazami. Są one bardziej jesienne niż zimowe czy wiosenne (powinnam je wrzucić chyba właśnie jesienią?) ale pokazuję je dziś bo mam okazję je wystawić w pewnej galerii i myślę, czy zgłosić się do udziału czy nie. Jeszcze mam opcję, czy zgłosić jedną czy wszystkie a jak jedną to którą wybrać? 

Jak myślicie?Czekam na Wasze opinie i pomysły na nazwy :)

36 komentarzy:

  1. Zima odpuściła, choć śnieżek zalega gdzieniegdzie, choć nad ranem przymrozek czasem złapie. Ale czaple już nawołują do godów. Bocian pierwszy przybył, ptaki śpiewają te, których się w zimie nie słyszy, a na drzewach pąki. Tak, zdecydowanie rozpoczyna się już wiosna.

    Nie pomogę w nadawaniu nazw, sorry, ale nie widzę nic w tej sztuce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zimy wcale nie ma, bo trochę inny klimat :) ale cieszę sie, że u Ciebie juz zima odchodzi i pojawia się przedwiośnie.

      Usuń
  2. Świetne te monotypie. Każde są ciekawe. Pozdrawiam serdecznie, na południu Polski w nocy przymrozek, w nocy na plusie jest :-) .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrawiam serdecznie również u mnie dizś słoneczko i 11 stopni na plusie, przesyłam dużo słońca ;)

      Usuń
  3. I love your art! You are so creative, just like me! I've not been to Poland (yet!) but it is on my bucket list to visit one day. You have a beautiful area that you live in!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, I'm glad that you visited me, I invite you to Poland, it's beautiful there, although I currently live outside my country.

      Usuń
  4. The paintings 1, 3 and 5 remind me of bumblebees. Autumnal bumblebees, which I do not know how to say in Polish. You do not have to show paintings fitting the seasons only. They are 'ciekawe'. I found your blog via Cindi's Dandelions and Sunshine. I am going to follow your interesting blog and hopefully brush up my Polish at the same time. Long time ago I studied Polish at the university in Copenhagen - I'm Danish - and spent three weeks at summer school in Kraków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I'm glad you found me here and that you like my blog, I invite you. Nice to see my monotypes catch your eye, thank you very much. I hope you had a nice time in Poland when you were in Krakow. :)

      Usuń
  5. Jak dla mnie to są jesienne abstrakcje. Najbardziej podoba mi się ta pierwsza, chociaż wszystkie są fajne i przykuwające wzrok.

    OdpowiedzUsuń
  6. Każda przyciąga oko, piękne są :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Najbardziej przemawia do mnie ta druga, choć piękne są wszystkie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurcze. Ja to do takich prac to kiepska jestem. Ale kojarzą mi się z jesienią. Może tytuł jakoś tak cykl jesienny? W każdym razie na wystawę dałabym wszystkie te prace. To, ze ja ich nie czuję to nie znaczy, ze nie są piękne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mnie odwiedziaś, dziękuję za poradę :)

      Usuń
  9. Pierwsza praca jest świetna. Nie wiem czemu, ale skojarzyła mi się z ćmą, ze skrzydełkami ćmy. Nazwałabym ją może: Na skrzydłach jesieni lub Jesienna ćma :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna inspiracja, dziękuję, wezmę to pod uwagę bo pomysł z ćmą mi się bardzo podoba. :)

      Usuń
  10. Witam serdecznie ♡
    U mnie raz zima, raz wiosna. Raz słoneczko, raz deszcz, śnieg i wiatr. Szalona ta pogoda, tęsknię za wiosną :) Wszystkie twoje prace są świetne. Podoba mi się ta twórczość- ja bym zgłosiła wszystkie. Jakbym miała wybrać tylko jedną pracę, to te ostatnią. Uwielbiam interpretację! To zawsze był mój konik :)
    W pierwszej pracy widzę dorosłego ptaka siedzącego w gnieździe na tle słońca. Koło to słońce. Ptak patrzy w lewo. Mógłby to być wschód albo zachód. Nazwałabym to "Pierwsze dźwięki poranka" bo jak wiadomo, po ciszy nocy ptaki odzywają się jako pierwsze.
    Druga praca wygląda jak dwa kontrastowe światy. Lewa, strona jakby spokojniejsza, ułożona. Druga zaś agresywna, wzburzona. Mogłabym nazwać ten obraz "Wojna".
    Trzeci obraz podoba mi się najbardziej. Cóż.... ja widzę tu dwie całujące się czaszki. Jedna biała, jedna czarna. Kolory sprawiają, że mimo trupiej interpretacji obraz wygląda żywo, tak jakby fakt kości nie miał znaczenia. I tan całus. Nazwałabym to "Nawet śmierć nas nie rozłączy".
    Przykro mi ale mnie obrazy w ogóle nie kojarzą się z jesienią :D Kolory może, ale to co na nich widzę to tematy całoroczne :D
    Lubię polecieć z fantazją podczas interpretacji... ale proszę, niech ktoś przyzna że też to widzi! :D
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Klaudio, dziękuję, że podjęłaś się takiego zadania i chciało Ci się zinterpretować te obrazy :) Bardzo miło mi za ten trud. Ja to widzę co Ty ;) życzę by przedwiośnie i zaraz po nim wiosna już do Ciebie nadeszła.
      Pozdrawiam ciepło i słonecznie ♡

      Usuń
    2. Interpretacja to coś co kocham! Uwielbiam sztukę, zwłaszcza nieoczywistą. Kocham, gdy kolory i kształty mieszają się ze sobą i nic nie jest oczywiste, poza moimi myślami. Nic nie jest proste, jednocześnie stworzone z bardzo prostych rzeczy! To piękne, to fantastyczne!
      Zawsze czułam, że jesteśmy podobne <3 Obie kochamy abstrakcję! ( w sumie nie tylko, jest sporo łączących nasz rzeczy) cudownie, że mogę do ciebie zaglądać, mam nadzieję że pokarzesz nam jeszcze swoje prace! :)

      Usuń
    3. Bardzo mnie to cieszy, że masz takie podejście do sztuki. Też tak myślę, że coś nas łączy :) Na pewno dalej będe pokazywać, zapraszam :)

      Usuń
  11. o łał! jakie to ciekawe! Nie umiem zdecydować, która praca podoba mi się najbardziej, bo wszystkie coś w sobie mają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem trudno się na coś zdecydować i ja tez tak mam :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Anonimowy23/2/22

    Wszystkie prace super się prezentują :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie wyszła Ci ta praca.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowy post :) jusinx.blogspot.com.

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. ❤ Dzięki, choć jak dla mnie nie do końca ale miło mi, że dla Ciebie tak :)

      Usuń
  15. Faktycznie jest coś w nich takiego, co przywodzi na myśl jesień. Oczywiście to pozytywne odczucie. Te prace są naprawdę piękne!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesienne są, ale absolutnie każdy może w nich widzieć coś innego i to jest super.
      Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  16. Robi niesamowite wrażenie! :) U mnie już wiosna, ale dziś bardzo mocno wieje wiatr, aż kurzy w oczy...

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń